The newspaper model is broken & can’t be fixed

Ten Tweets To Transform Newspapers

The newspaper model is broken & can’t be fixed
Newspapers will disappear in less than 10 years unless their biz model is changed now
The new newspaper model must become digital first and print last
The new newspaper model must now only allocate resources to the new news ecology
Stop listening to print people and put the digital people in charge – of everything
Newspapers must invest in content, sales & disruption – sell or outsource everything else (Не согласен. Контент не имеет значения. Он теперь – общее место. А вот про disruption (все подумали – distributiion) интересно – ниже в комментариях***)
Trust the crowd & especially your youngest employees they will lead the needed experiments
Complaint: newspaper dollars becoming digital dimes – Response: start stacking the dimes
Digital first works: digital audience grew 75% now more digital audience than print in less than 1 year
Digital first works: digital revenue up 70% Q1 ‘11 vs Q1 ‘10 – real growth not newspaper voodoo bundling metrics

John Paton, March 26, 2011 From MediaXchange 2011

*** Kathleen Says:
“Disruption”? Is that a typo (sted “distribution”) or clever wordplay?
“newspapers must invest in content, sales & disruption – sell or outsource everything else”

jxpaton Says:
Disruption is correct. We must invest in those initiatives that are disrupting our industry.

Да! Всегда говорил, что надо изучать и делать то, что убивает газеты, ибо там – соль нового. Собственно, оно так и происходит объективно, когда издатели делают именно то, что убивает газеты, – делая цифровые копии своих изданий (или хотя бы статей) и получая взаимный каннибализм форматов (правда, безо всякого понимания, что происходит).

А вообще, отсталые мы. Когда что-то такое пытаешься обсуждать на конференциях, защитная реакция наступает прежде, чем осмысленная. В западном медиа-мире подобные тезисы – капитан очевидность, исходная база для дальнейших исследований (ну, почти). У нас – нострадамство, заслуживающее ухмылки: "да-да, через 20 лет не будет ни театра…". И все.
Про театр – самый популярный, кстати, контраргумент. Даже обязательный на каждом мероприятии. И "убойный" – его людям оказывается достаточно.

Обновка. Да, еще, – чтобы показать, что это уже капитан очевидность. Из Клэя Ширки, в похожести на которого меня не раз обвиняли. Видимо, из-за прически.

"Round and round this goes, with the people committed to saving newspapers demanding to know “If the old model is broken, what will work in its place?” To which the answer is: Nothing. Nothing will work. There is no general model for newspapers to replace the one the internet just broke.
With the old economics destroyed, organizational forms perfected for industrial production have to be replaced with structures optimized for digital data. It makes increasingly less sense even to talk about a publishing industry, because the core problem publishing solves — the incredible difficulty, complexity, and expense of making something available to the public — has stopped being a problem."

Из его "Дум о немыслимом".

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s