Утром в газете – вечером в интернете. При определенных условиях.

Американские коллеги провели масштабный эксперимент: вычислили, какие истории из СМИ лучше и чаще всего подхватываются публикой в социальных сетях.
When you come across a story about your town, city, or state, what makes you want to share it? That’s a question we’ve been asking here at NPR Digital Services. There are hints about what causes sharing — we know emotion and positivity play roles.
А в России лучше всего, наверное, расшариваются местные новости с эмоциями и негативом. Про казачий патруль какой-нибудь.
В остальном очень интересная статья – ранжирует темы по степени подхвата публикой. Даже сам подход к классификации подхватывабельных тем интересен:
1. Place Explainers
2. Crowd Pleasers
3. Curiosity Stimulators
4. News Explainers
5. Major Breaking News
6. Feel-Good Smilers (для объяснения нарисован котик)
7. Topical Buzzers
8. Provocative Controversies
9. Awe-Inspiring Visuals
Читать дальше: What kinds of local stories drive engagement? The results of an NPR Facebook experiment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s