Вот где платный читатель зарыт

Еще одна реакция на закрытие The Daily:
Was The Daily a bold experiment, or was it doomed from the start?
"…If everyone who blogged and tweeted about the demise of Rupert Murdoch’s iPad-only newspaper The Daily had bought a subscription, the News Corp. venture might still be in business…."
Сам того не ведая, случайно, Мэтью Инграм отлично проиллюстрировал главную причину вымирания журналистики. Читатель не хочет читать. Читатель хочет сообщать.
Теперь, когда человек может сам сообщать, публикация стала способом удостоверить собственное существование.
Публикуюсь – значит существую.
Вот теперь медиа о чем.
А не о продаже информации.
Поэтому "Фэйсбук" стоит страшные миллиарды – потому что он платформа для опубликования своей информации, а не для получения чужой.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s