Могильщик принта John Paton

По наводке Василия Гатова – впечатляющий доклад Джона Пэйтона (тот самый, который придумал Digital first). Впечатляет заклинаниями и расчетами.
Вот кто могильщик:
More than half of all newspaper print advertising has disappeared since 2006 in the US. Print is declining just fine without my help…..
$1 of operating profit will turn into $0.56 of loss in 5 years.
That’s what no risk taking will get us.
That’s what relying upon what we knew – our past – will get us when applied to building our companies of the future.
И всё же все заклинания Пэйтона, и даже кое-какие предлагаемые решения – сильно уязвимы по одной простой причине: он пытается ремонтировать издательства, а поломалась аудитория.
Впрочем, это общая ошибка; худшие даже ее не делают.

The Past Can’t Buy The Future. John Paton’s June 21, 2013 presentation at the Global Editors Network News Summit in Paris.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s